Dinsdag 31 augustus Maassluis - Middelburg 89 km

31 augustus 2021 - Middelburg, Nederland

Om 10 uur zitten we op de fiets en vandaag gaan we van Zuid- Holland naar Zeeland. We beginnen met een pontje wat ons van Maassluis naar Rozenburg brengt.

De route gaat verder over 3 bruggen en we steken het Calandkanaal, Hartelkanaal en het Brielse Meer over.

We fietsen over de Haringvlietdam en komen aan op Goeree-Overflakkee, waar we naar de volgende dam fietsen. De Brouwersdam verbindt Zeeland met Zuid-Holland en sluit de Grevelingen. Daar zien we heel veel surfers terwijl er op de Noordzee heel veel kitesurfers zijn.

Over Schouwen Duiveland fietsen we naar de stormvloedkering, naar Neeltje Jans. Dit is het werkeiland van waaruit de Oosterscheldekering is aangelegd.

We nemen daarna nog een pontje naar Veere, op het eiland Walcheren, en dan is het nog een klein stukje naar Middelburg.

We hebben een ruime b&b in het midden van het centrum. Er is een wasmachine aanwezig en het is wel lekker om de fietskleren een keer goed te wassen en ze ruiken nu weer lekker fris.

Omdat we geen zin hebben om naar een restaurant te gaan bestellen we Japans eten.