Maandag 30 augustus 2021 Zandvoort - Maassluis 78 km

30 augustus 2021 - Barendrecht, Nederland

Om 9 uur zaten we al op de fiets omdat naast het hotel een huis gebouwd wordt en er om 7 uur al begonnen werd met herrie maken.

Eerst fietsen we een heel stuk door de duinen bij Noordwijk, Katwijk en Scheveningen. Langs het fietspad waren er veel duinmeertjes en bij Scheveningen fietsen we langs de watertoren, een gebouw uit 1874.

Vanaf Scheveningen fietsen we lange tijd langs de zee, waarbij we in een ondiepe plas heel veel beginnende kitesurfers bezig zagen.

Onderweg komen we wielrenners en vakantiefietsers tegen, zij gaan naar het noorden en hebben zwaar wind tegen. Maar de meesten vakantiefietsers hebben een E-bike dus dan valt het minder zwaar.

Voordat we Maasluis bereiken loopt onze route lange tijd langs de Nieuwe Waterweg.

Door de noordenwind waren we al om 3 uur bij onze b&b. We hebben een eigen huisje tot onze beschikking met een klein tuintje. Maassluis is een oude vissersplaats rond twee sluizen die in de 14e eeuw werden gebouwd en heeft een historisch centrum. In de haven liggen er heel veel sleepboten.

1. Monique:
    30 augustus 2021
    goed bezig dame en heer ga zo door
  2. Jan Maaswinkel:
    31 augustus 2021
    Waar blijft dat duikje in de zee?
  3. Elly Maaswinkel:
    1 september 2021
    Brr, mij te koud. Maar het is wel heerlijk fietsweer qua temperatuur.