Woensdag 1 september Middelburg - Roosendaal 95 km

1 september 2021 - Rotterdam, Nederland

Vandaag fietsen we vele kilometers langs de Westerschelde op een bijna verlaten fietspad langs het water. Bij het Schelde-Rijnkanaal moeten we lang wachten omdat een van de sluisdeuren openstaat maar hebben we mooi zicht op alle boten die uit- en invaren.

De wind is minder dan de dagen ervoor en we hebben vandaag wind opzij of wind tegen.

We volgen iedere dag de route op de gps, die er van tevoren door Joris ingezet is. We hebben allebei een gps dus als je het blauwe lijntje maar volgt kun je nooit verkeerd rijden.

Bij Woensdrecht vinden we het vandaag erg druk en toen we informeerden bij een agent wat er gaande was bleek dat de Benelux Tour langs zou komen. We zaten op een terras met een drankje toen ze langs reden.

2 km verderop was de finish in Hoogerheide en omdat het een sprint werd reden ze ontzettend hard langs ons heen.

We hebben een prima hotel gevonden op de Bloemenmarkt in Roosendaal, midden in het centrum. Het is een zijstraat van de Markt, alleen kunnen we daar nauwelijks iets van zien omdat vrijdag de kermis begint. De hele Markt is volgebouwd met schiettenten, suikerspinnen en botsauto’s.

Vanavond hebben we tapa’s gegeten en nu gaan we 2 voor 12 terug kijken.