Woensdag 25 augustus Assen -Dokkum 78 km

25 augustus 2021 - Soest, Nederland

Omdat we richting Leeuwarden gaan fietsen, verlaten we het Fietserpad en fietsen verder via knooppunten. Of dit is een minder populaire route of het weer is matig maar we komen nauwelijks fietsers tegen. Heerlijk rustig over landweggetjes en soms door het bos. Overal boerderijen en boeren die druk bezig zijn met hooien en het rooien van aardappels.

Onderweg komen we in Boerakker bij een zelfbedienings kettingveerpont. Maar daar draaien we onze hand niet voor om :).

Afgelopen dagen fietsten we naar het noorden en stond er een no-wind. Vandaag gingen we naar het westen en stond er een westenwind. Aardig doortrappen vandaag. Het fietsen gaat iedere dag soepeler, we komen er steeds beter in.

We zijn in Dokkum aangekomen en slapen in een leuke herberg in het centrum en zitten aan het keerpunt van de Elfstedentocht.

Alles hier in Dokkum is vernoemd naar Bonifatius of het nu een kerk is, een café of bier.

Vanavond eten we, wederom door Just voorgesteld, bij KB.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk:
    25 augustus 2021
    Ha Joris & Elly, dat is een bekend veerpont je! Geniet ervan en tel de reizigers die roepen dat NL even leuk is als het buitenland, ‘maar je moet het wel willen zien’.