Zaterdag 28 augustus Leeuwarden naar Den Helder 65 km

28 augustus 2021 - Haarlem, Nederland

Wederom een heerlijk ontbijt in hotel Post-Plaza. Een echte aanrader dit hotel midden in de stad. Een moordroute door Leeuwarden stond er vanochtend op het programma. Soepeltjes losten we dit probleem op.

Leeuwarden is een erg gezellige stad met veel terrasjes, restaurants, musea en een historische binnenstad. Veel water met mooie jachten  en zeilboten.

Om half 1 zaten we op de fiets richting Afsluitdijk. De Afsluitdijk is tot en met 2023 afgesloten voor fietsers en daarom hebben ze een fietsbus rijden die je naar de andere kant brengt. We moesten heel hard doorfietsen om de bus van 14.45 uur te halen anders zouden we een uur moeten wachten. Met de hulp van de wind haalden we de bus met gemak. Er stond namelijk een stevige noordoosten wind en we reden zuidwest. In de bus moesten we een mondkapje op, er waren maar 4 mensen en dus 4 fietsen in de bus.

De laatste 10 km fietsten we richting Den Helder nog een stuk naar het noorden en daar hadden we pal wind tegen.

Vanavond eten we in restaurant Leuk, in een industrieel gebouw. Dat ligt op Willemsoord, de voormalige marinewerf. Je komt er langs als je naar de boot van Texel rijdt.

Daarna nog wandeling over Willemsoord gemaakt en langs de Waddenzee terug gelopen naar ons hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl