Donderdag 2 september Roosendaal- Gameren 86 km

2 september 2021 - Soest, Nederland

Het wordt een lange dag met wind tegen en ontzettend saai boerenlandschap. Omdat we over dijkjes en boerenlandweggetjes fietsen zonder beschutting, hebben we extra veel last van de wind.

In Zevenbergen zijn we toe aan koffie met iets lekkers erbij. Als Joris daarna naar de AH gaat en ik buiten sta te wachten, ik moet altijd op de fietsen letten, heb ik met allerlei mensen uit het dorp alleraardigste gesprekken. Die gaan altijd over fietsen en gelukkig is Joris er niet bij want nu gaan ze niet over dat we naar Rome zijn gefietst 😀.

Bij het Heusdensch Kanaal ligt een sluis en heb je mooi zicht op het kanaal. In Nederhemert steken we de Afgedamde Maas over met een pontje.

We zijn aangekomen bij de B&B in Gameren, een klein plaatsje bij Zaltbommel. Ziet er goed uit en de fietsen mogen in de garage staan. Op de dijk is een leuk eetcafé: ‘t Ouwe Mestershuis. Daar genieten we op het terras van een heerlijk drankje en een lekkere maaltijd.

Vandaag zijn we de 1000 km grens gepasseerd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Maaswinkel:
    2 september 2021
    Mijn petje af
  2. Henk:
    3 september 2021
    Ruim 1000 km door eigen land terwijl je de zuidoosthoek en (jammer genoeg) het meeste van Groningen nog hebt overgeslagen, goed werk!