Zondag 29 augustus Den Helder - Zandvoort 101 km

29 augustus 2021 - Oberdorla, Duitsland

Vanochtend om 10.00 uitgecheckt en omdat we naast de ah logeerden hebben we eerst wat proviand ingeslagen. Daarna naar de Waddenzee gefietst waar we met onze route (LF1) langs de kust begonnen. Heerlijk windje in de rug. En een prachtige route door de duinen. Alleen jammer dat bijna het gehele fietspad door de duinen bestaat uit klinkers. Daar hadden we liever over asfalt willen fietsen.

Een ommetje gemaakt naar Schoorl waar het Klimduin ligt. De duin ligt onderaan in het centrum van Schoorl en ze is met een hoogte van 51 meter een attractie om te beklimmen. Deze uitdaging kon ik niet weerstaan.

In de Kennemerduinen en Duin en Kruidberg grazen Schotse hooglanders. Zij lopen over het fietspad heen maar je kunt er rustig langs fietsen.

Bij IJmuiden konden we met een pontje het Noordzeekanaal oversteken.

Het hotel in Zandvoort is kleinschalig en ziet er rustig uit. De mevrouw achter de receptie raadde het restaurant Hippie Fish aan voor vanavond. Het is een hippe strandtent waar het erg druk is, en erg lekker.

Daarna nog even over de boulevard en door het centrum gelopen maar het is er bijna uitgestorven.