2 september Dag 1 Groenekan-Kampen 93 km

2 september 2023 - Kampen, Nederland

Om half 10 zaten we op de fiets om de Hanzefietsroute te gaan fietsen richting Hamburg. De route begint eigenlijk bij Zaltbommel, maar dat stuk hebben we al zo vaak gefietst dat we besloten hebben de route op te pikken bij Kampen.

De route naar Kampen bestond voor het grootste deel uit stukken van de Zuiderzee route.

We fietsten naar Spakenburg en hadden het geluk dat net vandaag Visserijdag was. Het evenement speelt zich vooral rond de haven af. De bevolking en de bezoekers proeven de sfeer van de ooit zo levendige visserijcultuur in dit voormalige Zuiderzeedorp. Veel klederdracht viel er te bewonderen.

Daarna door naar Harderwijk, via strand Nulde, Elburg om uiteindelijk Kampen te bereiken.

De route was werkelijk prachtig. Over alleen maar fietspad tussen weilanden of langs meren en andere waters.

Hoewel we met mist vertrokken kwam er eind van de middag een heerlijk zonnetje door.

We slapen vannacht in The Tiny Garage en het is met recht tiny. Maar wel grappig gelegen aan de IJssel. Helaas is het bed ook Tiny dus maar eens zien of we morgen weer uitgerust op de fiets zitten.

Vandaag 93 km

Totaal 93 kn