13 september dag 12 Lauenburg- Mölln 40 km

13 september 2023 - Lauenburg, Duitsland

Vanochtend alleen maar regen. Tussen de buien door boodschappen gedaan in de Neustadt. Om 12 uur zou het droog worden. Omdat we wisten dat het een regendag zou worden hadden we maar een korte route gepland vandaag.

We fietsten Lauenburg uit via de altstadt dat kon ook niet anders. Het wegdek bestond uit keitjes die inmiddels allemaal nat en glad waren. Je voelde je achterband steeds wegglijden. Het was naar 1,2 km maar leek veel langer. Daarna liep de route langs het Elbe-Lübeck Kanal, een onverharde weg, die door al die regen in een modderpoel was veranderd. Na 20 km had ik er genoeg van en zijn we een stuk langs de autoweg gaan rijden. Gelukkig met fietspad ernaast maar van Duitse kwaliteit.
Al met al niet zo’n beste fietsdag.

In Mölln hebben we een hotel met uitzicht op de Stadtsee. Nog even het stadje van Tijl Uilenspiegel ingelopen. Tijl is hier in 1350 gestorven en begraven.

Vanavond eten we in ons hotel.

Vandaag 40

Totaal 871

1. Just:
    13 september 2023
    ‘Naar Hamburg op de fiets’, zo heet dit reisverslag. Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar jullie zijn Hamburg al voorbij! Dus jullie kunnen omkeren en afscheid nemen van het K-weer en die K-keitjes en van mijn vriend Tijl Uilenspiegel.
    Pas goed op elkaar, Groeten Just