11 september dag 10 Buxtehude - Salzhausen 62 km

11 september 2023 - Luhmühlen, Duitsland

Gelukkig waren er in Buxtehude twee fietsenwinkels. De een ging pas om 10 uur open de ander gelukkig om 9 uur. Joris zijn achterband was aan de zijkant gescheurd. Heel toevallig hadden ze bij deze fietsenmaker dezelfde achterband. Ze hadden alleen te weinig personeel dus Joris heeft de band er zelf opgelegd.

Ik heb in de tussentijd boodschappen gedaan. We zaten nu pas om 10 uur op de fiets. Na een kilometer of 10 kwam ik erachter dat ik de sleutels van het hotel nog in de achterzak van mijn shirtje had zitten. We besloten ze in het stadje van ons volgende hotel op de post te doen. Maar na 15 km werd ik gebeld door het hotel die gemerkt hadden dat ze een bosje sleutels misten en of we die even terug wilden brengen. Geen haar op ons hoofd dacht er aan om weer terug te fietsen en daarna hetzelfde stuk weer heen. Dat was 30 km extra. Heel toevallig fietsten er net twee Duitse gepensioneerde mannen langs die vroegen of ze ons konden helpen. We vertelden het verhaal en een van de mannen woonde in Buxtehude en vond het geen probleem om de sleutels terug te brengen naar het hotel. Herzlichen Dank.

Vandaag moesten we voor het eerst wat klimmen niet heel zwaar maar je voelde het wel. En heel veel grindwegen en onverharde wegen met veel mul zand.

Gisteren waren alle winkels dicht, vandaag zijn alle restaurants dicht. Ook de receptie van het hotel heeft Ruhetag. We moesten via een code onze sleutel uit een kluisje halen en een heel stil hotel binnengaan. Omdat het vandaag weer heel warm weer is waren we wat oververhit en hadden we geluk dat er een zwembad bij dit hotel zit. Lekker gezwommen om weer wat af te koelen.

’s Avonds bij een foodtruck gegeten op het parkeerterrein van de Aldi. Was wat ongezellig maar erg lekker eten.

Vandaag 62

Totaal 773

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade