8 september dag 7 Beverbruch - Bremen 82 km

8 september 2023 - Bremen, Duitsland

Gisteren hebben we lekker gegeten bij ons hotel. Omdat het zo’n warm weer is moeten we veel drinken en bij aankomst is standaard de bestelling een groot bier en een fles water.

Voor vandaag hadden we een leuke b&b geboekt in Bremen in de wijk Schnoor. Maar tijdens het fietsen kreeg ik een telefoontje van de eigenaar dat er per ongeluk dubbel geboekt was. Dus helaas moesten we ander onderkomen zoeken. We zitten nu vlakbij het station in een groot onpersoonlijk hotel maar alles wat we nodig hebben is aanwezig. We konden de fietsen in de afgesloten bagageruimte stallen. Daar was ik wel blij om want zo goed staat deze wijk niet bekend.

Het fietsen ging vandaag een stuk beter dan gisteren. We raken gewend aan stukken onverharde weg in het bos. En we hebben soms zelfs wind mee.

Nadat we ons geïnstalleerd hebben en gedoucht zijn we Bremen ingelopen. In de Altstad zijn alle interessante bezienswaardigheden te zien op Marktplatze, zoals het gotische raadhuis, het 10 meter hoge Rolanstandbeeld en de Bremer stads muzikanten.  Dit laatste naar een beroemd sprookje van Grimm. De Bottcherstrasse is een voetgangers passage en is een prachtige straat. En uiteraard zijn we naar het Schnoor viertel geweest, de oudste wijk met 15/16e huisjes die als een snoer met parels aaneengeregen zijn. Schnoor betekent ketting.

Op TripAdvisor zochten we een restaurant uit en het zijn tapa’s geworden bij muchos  mas.

Nu nog even de slimste mens terug kijken. We zijn benieuwd wie het geworden is.

Vandaag 81

Totaal 571

1. Erna van Dieren:
    9 september 2023
    Wat heerlijk om te lezen 😀 . Petje af hoor!! Weer een hele bijzondere ervaring. Hoe is t met de zadelpijn?
  2. Henk van Doren en Marja Noorman:
    10 september 2023
    Ha Elly & Joris, het Noordduitse land is niet spectaculair, maar best aardig. Jammer dat de mais in deze tijd zo hoog staat, dat je er amper meer overheen kunt kijken. Weinig klimmen, maar toch afzien met deze temperaturen. Veel plezier nog!