5 september Dag 4 Sneek - Zuidlaren 97 km

5 september 2023 - Zuidlaren, Nederland

Vanochtend stonden we op in de B&B in Sneek en ontmoetten onze buren uit de kamer naast ons. Het was een Canadees echtpaar en zij fietsen in 10 dagen door heel Nederland. Op een gewone stads fiets, petje af want ze fietsen zo’n 80 km per dag. Zij vonden ons land heel mooi en waren zeer verbaasd over de hoeveelheden koeien en schapen. Ze wilden nog weten hoe die vogels heten met wit van boven en zwart aan de onderkant. We denken dat ze de ooievaars bedoelden want daar hebben we er ontzettend veel van gezien.
Vandaag was het oostenwind en de route liep vandaag pal oost. Nu was er niet heel veel wind maar in Friesland voelt het toch als veel wind. We kwamen in Olterterp, vlakbij Beetsterzwaag, na 35 km het eerste terras tegen, het Witte Huis. Mooi plekje aan een grote vijver en daar hadden ze heerlijke zelfgemaakte monchou taart.

Het is heerlijk dat we alle twee een Garmin hebben zodat het niet uitmaakt wie er voorop rijdt. We volgen het blauwe lijntje wat Joris er thuis ingezet heeft en we rijden nooit verkeerd. Soms wijken we van het lijntje af zoals vandaag. We hadden bij het boeken van een b&b niet goed naar de afstand gekeken en die bleek meer km te zijn dan we van plan waren om te fietsen. Dus vandaag kleine route verkorting gemaakt.

We zitten nu in Zuidlaren in een hele mooie b&b met eigen terras aan een heerlijk glaasje wijn. We zitten midden in het centrum dus een restaurantje is zo gevonden.

IMG_1094

Vandaag 97 km

Totaal 321 Km

1. Gitta:
    5 september 2023
    Doe de groetjes aan Berend Botje!