6 september Dag 5 Zuidlaren - Duthe 82 km

6 september 2023 - Lathen, Duitsland

Vanochtend hadden we een top ontbijt met vers gebakken brood, verse juice en jam bij b&b hoeve de Vredenhof.
De route was mooi, heel af en toe passeerden we een klein dorpje maar nergens was er een terrasje. Na 35 kn was er eindelijk iets maar dat was nog gesloten. Wij konden wel koffie krijgen.

Bij Annen lag er een hunebed langs de route. Alle hunebedden hebben een letter en een getal. Dit was hunebed D8.
Bourtange is een leuk vesting stadje en ligt op de grens van Nederland en Duitsland. Het is een gerestaureerde vesting, de oorspronkelijke vesting werd gebouwd in 1580 om het door de Spanjaarden bezette Groningen tot overgave te dwingen. Op het Marktplein hebben we wat gedronken. Daarna fietsen we over een prachtig fietspad langs de Ems naar onze bestemming. We zitten in de middle of nowhere dus we moeten bij deze b&b wel een hapje eten.

We zijn nu in Duitsland en zijn benieuwd of ze net zulke mooie fietspaden hebben als in Nederland.

Deze b&b wordt gerund door twee Nederlandse mannen. Ze zijn hier 15 jaar geleden begonnen en het leek erg op een verhaal uit Ik vertrek. Het is een heel apart stel, niet super aardig .

Vandaag 82 km

Totaal 403 Km

1. Marja:
    6 september 2023
    Gevonden! Jullie fietsen flinke afstanden, petje af. Benieuwd waar jullie nog allemaal terechtkomen tot aan Hamburg!