7 september Dag 6 Duthe - Beverbruch 87 km

7 september 2023 - Garrel, Duitsland

Na een zeer eenvoudig ontbijt fietsten we vanochtend om half 10 weg.
Iets voorbij Wippingen zouden we over een militair schietterrein moeten fietsen. Vandaag waren er schietoefeningen tot 3 uur waardoor wij een heel eind moesten omfietsen.

We merken heel goed dat we in Duitsland fietsen. De fietspaden zijn tevens wandelpaden en van zeer slechte kwaliteit. Als we door het bos fietsen zijn we in Nederland gewent dat je mooie geasfalteerde fietspaden hebt in Duitsland zijn dat onverharde wegen met veel kuilen, stenen mul zand of met modderplassen. Door dit soort wegen maken we minder kilometers per uur en doen langer over de route.

We vonden het beiden dan ook een zware dag, het was warm, veel onverharde wegen, een aantal helingen en we moesten extra km maken omdat het duitseleger schietoefingen had en wij geen schietschijf wilde zijn, of zou dat komen omdat het al dag 6 is?

Morgen komen we in Bremen aan en het plan was om daar een dag extra te blijven. Maar dat gaan we qua planning niet halen omdat we anders de andere dagen steeds 90 km of meer moeten fietsen. We hebben besloten om te proberen niet meer dan 80 km per dag te fietsen en dan de vrije dag op te geven.

Aan het eind van deze dag kwamen we langs het Thulsfelder Talsperre, het enige stuwmeer in noordwest Duitsland. Er is een wandel/fietspad langs de oevers aangelegd. Daar hebben wij een stuk over gefietst.

We overnachten in een hotel vlakbij Garrel: Landhotel Witte-Konig. En gaan daar nu een hapje eten.

Vandaag 87 km

Totaal 490 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade